Významná veřejná prostranství a budovy
Dům u Špuláků
Hasičská zbrojnice Březhrad
Obnova litinového zábradlí a kamenných sloupků na nábřeží
Oprava budovy Boni Pueri
Oprava budovy Muzea východních Čech (národní kulturní památka)
Oprava kostelíku sv. Mikuláše v Jiráskových sadech
Regenerace Benešovy třídy, 1. etapa
Rekonstrukce Bílé věže
Rekonstrukce Jižních teras a Teras pod Kanovnickými domy
Rekonstrukce náměstí 28. října a ul. S.K. Neumanna a Dukelská
Rekonstrukce náplavky pravého břehu Labe
Renovace foyer Klicperova divadla
Revitalizace továrny Vertex na centrum celoživotního vzdělávání
Vybavení sálu a prostor Filharmonie Hradec Králové
Projekty v přípravě
Areál Vrbenského a Gayerových kasáren
Další etapy regenerace Benešovy třídy (dodatečné informace)
Dům pro seniory Koželužna
Odlehčovací služba Honkova
Rekonstrukce areálu Hvězda
Rekonstrukce budovy Adalbertinum
Rekonstrukce Velkého náměstí (dodatečné informace)
Rozšíření a obnova lesního hřbitova
Využití areálu letiště (dokončena studie)
Rekonstrukce Velkého náměstí je dlouhodobou prioritou města Hradce Králové. Naši předchůdci ve vedení města realizovali veřejnou soutěž, kde vybrali vítězný projekt z pera známého architekta Krejčíka na zasedání zastupitelstva již v roce 2009. Projekt byl od té doby mnohokrát presentován, například na veřejném setkání s občany v muzeu, v radničním zpravodaji či v médích. Jeho vizualizace visí již mnoho let v mezipatře magistrátu města.
Současnému vedení města se podařilo zajistit potřebné souhlasy, což se ukázalo jako velmi náročné. Jednalo se o zhruba 160 souhlasů majitelů dotčených nemovitostí a pozemků. Na základě získání souhlasů bylo v roce 2014 požádáno o územní rozhodnutí. To však bylo napadeno odvoláním, které bylo nejprve zamítnuto, avšak ministerstvo potvrdilo riziko systémové podjatosti a řízení bylo svěřeno stavebnímu úřadu v Hořicích.
Velké náměstí patří k nejcennějším památkám našeho města. Cílem hradecké radnice je obnova tohoto významného prostoru. Město má hotový projekt a v rozpočtu jsou přiděleny finance na realizaci. Bohužel, město nesmí ve věci konat z důvodu systémové podjatosti a lze předpokládat, že obstrukce ze strany příznivců obřího parkoviště v historickém středu města budou pokračovat i ve stavebním řízení. Termín rekonstrukce tak dnes nelze odhadnout. Slabou útěchou pro Hradečáky tak může být pouze příslib provizorních oprav povrchu Velkého náměstí, které provedou technické služby po skončení opravy vodovodů a kanalizace.
Jednatel společnosti Hradecká realitní, která se odvolala proti územnímu řízení na rekonstrukci Velkého náměstí formou systémové podjatosti a projekt tak zdržela o řadu let, na veřejné schůzi uvedl, že „aby vše na Velkém náměstí dál fungovalo, je třeba zachovat 232 parkovacích míst“. Jednatel společnosti, Ing. Grym, však vedení města nabízí „kompromis“ a spokojil by se s 221 parkovacími místy. Ty dle jeho tvrzení „lze umístit kolem dokola toho náměstí jako náhrdelník, bez překážek v těch pěších koridorech, bez nějakých zakrývaní výhledů, bez umísťování aut na plochu“. Je však nutné toto odmítnout se závěrem, že oproti současnému stavu by se nejednalo o výraznější změnu, kdy dnes se na náměstí existuje přibližně 256 parkovacích míst. Připravený projekt pak počítá se zachováním přibližně 120 parkovacích míst.
Velké náměstí patří k nejcennějším památkám našeho města a je třeba mu navrátit důstojnost, tedy vymístit většinu automobilů do parkovacích domů v docházkové vzdálenosti a na náměstí zachovat pouze krátkodobé stání. Volná plocha v historickém centru pak umožní konání nejrůznějších společenských a kulturních akcí, které zde mají stovky let trvající tradici.
Město v roce 2014 rekonstruovalo střední část Benešovy třidy a další etapy připravuje. V letošním roce se podařilo dosáhnout dohody s posledním vlastníkem, který ještě neudělil souhlas k územnímu řízení.
Jedná se o velký úspěch, kdy pokračování v přípravě obnovy zbývajících částí Benešovy třídy stálo právě na získání souhlasů všech dotčených majitelů nemovitostí a pozemků. Zároveň bylo třeba v procesu přípravy rekonstrukce reagovat na nové zákony, na základ, kterých musel Krajský úřad Královéhradeckého kraje požádat město o tzv. velkou EIA, tedy detailní posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Studie EIA je nyní dokončována a následně bude požádáno o vydání územního rozhodnutí. Současně běží zpracování dokumentace pro stavební povolení.
Přestavba zbývajících částí Benešovy třídy bude financována z úvěru, přičemž město bude nadále sledovat možnosti financování z dotačních titulů. Pokud nyní někteří lidé slibují urychlenou výstavbu, případně straší občany města nedostatkem financí na realizaci, jedná se o pouhé předvolební a populistické sliby. Rekonstrukce Benešovy třídy je i prioritou současného vedení města, avšak je třeba dodržovat zákony a pravidla územního a stavebního řízení. Aby současný stav ovlivňoval obyvatele Benešovy třídy co nejméně, město navíc každoročně investuje 15 milionů, za které Technické služby postupně odstraňují nejhorší závady tak, aby byl respektován budoucí stav podle připravované projektové dokumentace k budoucí celkové rekonstrukci.
Parky a zeleň
Městské lázně – Slunná loučka
Park Skleněnka
Rekonstrukce Šimkových sadů
Projekty v přípravě
Nové parky malého Labského náhonu – Pernštejnů, Sádky, Koželužna (získáno stavební povolení)
Retenční nádrž nad Biřičkou
Severní terasy a Žižkovy sady
Základní a mateřské školy
Modernizace 11 hradeckých základních škol
MŠ Plotiště – Sever, dětské hřiště
Přístavba objektu v Severní ulici pro účely Daneta
Úprava dopravního režimu ZŠ Štefcova
ZŠ Sever rozšíření hřiště a kamerového systému
ZŠ Svobodné Dvory – půdní vestavba
Výstavba mateřských škol Kukleny, Podzámčí, Svobodné Dvory, Úprkova
Projekty v přípravě
Přístavby, nástavby a modernizace odborných učeben u 5 základních škol v HK
Hřiště a sportoviště
Dopravní hřiště včetně zázemí
Dostavba sportovní haly Třebeš
Hřiště Farářství
Hřiště MŠ Kukleny
Hřiště MŠ Plotiště
Hřiště Slávia
Rekonstrukce všesportovního areálu Bavlna
Projekty v přípravě
Nový fotbalový stadion (dodatečné informace)
Sportovní areál Svobodné Dvory
Sportovní hala Pouchov
Výstavba nového všesportovního stadionu je dlouhodobým záměrem města Hradec Králové. Po dvou desítkách let přípravy různých projektů získalo město v roce 2007 platné územní rozhodnutí na projekt samostatného stadionu. Tehdejší vedení radnice se však rozhodlo nepokračovat v tomto řízení a podepsalo smlouvy s firmou ECE, která vyhrála výběrové řízení na výstavbu fotbalového stadionu s tím, že v jeho sousedství vyroste obchodní centrum. Za prodej pozemků by město obdrželo 260 milionů a po dobu deseti let by fotbalový klub dostával každoročně 60 milionů. Tím by byla financována polovina stadionu a zajištěno fungování fotbalového klubu pro následující roky. Projekt získal podporu zastupitelstva a v roce 2013 i územní rozhodnutí, které po odvolání nabylo právní moci. Proti projektu však byla vedena intenzivní očerňující kampaň, jejímž výsledkem byly značné průtahy ve správních řízeních a společnost ECE se nakonec rozhodla od projektu odstoupit. Tehdejší odpůrci projektu stadionu s obchodním centrem požadovali stadion samostatný, ryze městský, stavěný po etapách. Realita je taková, že ti samí lidé nyní bojují opět i proti stadionu městskému a snaží se jeho přípravu zcela zastavit. Tyto obstrukce stály město nemalé prostředky a ohrožují samotnou existenci fotbalového klubu, jehož 90 % aktivních členů jsou děti a mládež.
Město proto začalo připravovat stadion ve vlastní režii a nyní je nejblíže novému stadionu, co kdy bylo. Již byl zahájen proces výběru zhotovitele a samotná stavba bude moci začít na jaře příštího roku. Město bude fotbalový stadion, který by měl sloužit i jako multifunkční aréna pro pořádání kulturních akcí pod širým nebem, stavět po etapách. V první fázi se postaví hlavní západní tribuna, kde bude zároveň zázemí pro klub, hráče, fanoušky a novináře, a severní bok ze strany od Orlice. Součástí této části stavby budou i nová „lízátka“, typické osvětlení hrací plochy, která budou o něco nižší, ale pohledově stejná. Fotbalisté budou mít i nový trávník. Do hlavní části stadionu se bude nově vstupovat z Malšovické ulice od koupaliště Flošna, u tribun přibydou také parkoviště. Tyto stavební práce by měly trvat 24 měsíců od předání staveniště.
Souběžně s první fází stavby se budou připravovat další, v rámci kterých vyroste jižní tribuna s přilehlým parkovištěm a prostory pro Policii ČR. Celý stadion bude dokončen stavbou nové východní tribuny a oplocení.
Paradoxem je, že odpůrci, vystupující proti projektu stadionu s ECE, kteří svými obstrukcemi přispěli k ukončení spolupráce města s touto firmou, nyní vystupují proti velkým nákladům na stadion a zpochybňují jeho financování. Kdyby nebylo těchto odpůrců, mohl již stadion dávno stát a město by ušetřilo i značné prostředky ze svého rozpočtu.
Cyklostezky a komunikace
Cyklostezka Malšova Lhota – Stříbrný rybník
Cyklostezka Slatina – Černilov po k.ú.
Cyklostezka Třebeš – Vysoká nad Labem (bude zprovozněna v listopadu)
Křižovatka Koruna a přilehlé území
Lávka pro pěší a cyklisty u Zimního stadionu
Rekonstrukce tř. ČSA
Ulice Dědkova, Štolbova, Slunečná, Palackého
Projekty v přípravě
Asfaltová stezka Zděná Bouda – lesní hřbitov
Cyklostezka a komunikace Tesco – Makro
Cyklostezka HK – Stěžery
Cyklostezka Jana Černého, další etapy
Cyklostezka Piletice – Pouchov – Rusek (získáno stavební povolení na část do Piletic)
Cyklostezka Plácky – Třebeš
Další rozšíření bezbariérových tras na území města
Inteligentní dopravní systém
Křižovatka Mileta (dodatečné informace)
Nová lávka u Aldisu (získáno stavební povolení)
Osvětlení Stříbrný rybník – Svinary (získáno stavební povolení)
Parkovací dům u fakultní nemocnice
Přestupní uzel Fortna
Rekonstrukce Brněnské ulice a Svatováclavského náměstí
Rekonstrukce ulic Pospíšilova, Pražská, Hlavní, Fr. Žaloudka
Rekonstrukce ulice K Labi a části ul. Machkova
Stezka pro chodce a cyklisty k Ternu
Stezka pro chodce a cyklisty na sídliště Plachta
Křižovatka Mileta je jedním z nejdůležitějších dopravních uzlů v našem městě a nutně vyžaduje nové dopravní řešení. V posledních několika desítkách let vzniklo mnoho návrhů na přestavbu. Po dohodě města, kraje i ŘSD nad nejvhodnější podobou budoucí křižovatky i jejím financováním se v roce 2016 podařilo získat územní rozhodnutí. Bohužel, toto bylo v poslední možnou chvíli napadeno spolkem KOS (jehož členové kandidují na kandidátce Pirátů do komunálních voleb). Předmětem odvolání bylo konstatování, že návrh města je špatný. Krajský úřad Královéhradeckého kraje místo toho, aby odvolání odmítl jako nepřípustné, protože předmětem odvolání by neměly být jiné návrhy na řešení, sám sebe naprosto nesmyslně prohlásil jako systémově podjatého, a nakonec celá věc skončila u stavebního úřadu v Hořicích.
Občané města rekonstrukci křižovatky Mileta velmi potřebují, a to nejen z důvodu plynulejší dopravy, ale zejména je rekonstrukce křižovatky podmínkou pro navazující investice v území. Jedná se zejména o výstavbu parkovacího domu u Fakultní nemocnice HK, výstavbu nového kampusu Univerzity Karlovy, administrativní centrum Mileta a další.